Amsterdam, Nederland
Bachelor / HBO
Pabo en Pedagogiek, Hogeschool van Amsterdam
Gescreende docent
Claire
Ik ben een ervaren, creatieve en gepassioneerde leerkracht tevens pedagoog, zowel in het regulier onderwijs, basisonderwijs als speciaal onderwijs. Ik heb de opleidingen Pabo, Pedagogiek en Middenmanagement afgerond en ben ongeveer 15 jaar lang werkzaam in het onderwijs. Ik ben gestart in het regulier onderwijs. Na 7 jaar in het regulier onderwijs te hebben gewerkt ben ik uitgenodigd om in het speciaal basisonderwijs te werken. Met veel plezier heb ik daar de functie intern begeleider, locatieleider en leerkracht midden- en bovenbouw vervuld. Als intern begeleider heb ik Remedial Teaching aangeboden, wat ik nu graag online verder zou willen aanbieden. Afgelopen schooljaar ben ik met veel plezier gestart op een cluster 4 school in het speciaal onderwijs als leerkracht van een groep 5. Ik ben altijd opzoek naar mogelijkheden, verbondenheid, het vergroten van zelfvertrouwen en zelfvertrouwen bij mijn leerlingen.
Motivatie
BijlesHuis sprak mij direct aan doordat het een eigen leeromgeving aanbiedt en een variërend aanbod heeft. Graag geef ik online les, omdat ik positieve ervaringen heb opgedaan met online lesgeven en Remedial Teaching in de praktijk. Online lesgeven geeft de mogelijkheid om mijn ervaring van de praktijk online uit te voeren. Kinderen helpen om een positieve ervaring op te doen en vooruit te komen in hun leerproces vind ik geweldig om te zien. Daarnaast ben ik regelmatig in het buitenland en wil ik mijn passie blijven ontwikkelen en toepassen. Mijn passie is kinderen en of jongeren helpen om hun zelfvertrouwen te verbeteren, hun talenten en kwaliteiten te bekrachtigen en ze verder te helpen in hun leerproces. Online bijles geven is naar mijn idee een perfecte tool om dit allemaal te kunnen uitvoeren.
Mijn aanpak
Het Activerende Directe Instructiemodel zal ik als richtlijn volgen voor de opbouw van mijn les. Dit houdt in dat ik als eerst zal terugblikken op de vorige sessie, voorkennis zal ophalen en het doel van de les zal bespreken. Vervolgens zal ik instructie geven en de leerling begeleidend de leerstof laten inoefenen. Daarna kan de leerling individueel een oefening uitvoeren onder mijn toezicht. Wanneer dit is afgerond zal ik samen met de leerling terugblikken op de les en vooruitblikken op de komende les. Tijdens de les speel ik in op de behoeften van de leerling. Ik heb veel ervaring met kinderen die de meest uiteenlopende onderwijsbelemmeringen en leer- en of gedragsproblemen hebben. Het bekrachtigen van het zelfvertrouwen door met name positieve punten te benoemen en hierop in te spelen is mijn leidraad. Ook vind ik het belangrijk om te achterhalen wat de interesses van het kind zijn en dit creatief te gebruiken tijdens mijn les en op deze manier de didactische vaardigheden te bevorderen.
Opleiding
Diploma 1: Bachelor / HBO Pabo en Pedagogiek aan Hogeschool van Amsterdam
Bijles voor deze vakken
Basisschool: Basisschool, Huiswerkbegeleiding, Nederlands NT2
VMBO / MBO: Nederlands
1 jaar, 11 maanden geleden
Florin’s lesonderwerp
Scholier uit groep 6 heeft moeite met het doorgronden en vlot oplossen van verhaalsommen. Ze vindt het moeilijk om de relevante zaken uit de verhaalsommen te halen. Daarnaast is ze ook faalangstig en onzeker aangelegd en rekent ze elke stap heel veelvuldig na waardoor het maken van sommen lang duurt.
Florin’s review over les Basisschool
Heel fijn. Prettige manier van lesgeven en geeft veel vertrouwen.
2 jaar geleden
Lisa’s lesonderwerp
J heeft uit 4 VMBO-kader heeft nood aan begeleiding bij Nederlands (lees- en schrijfvaardigheid, tekstverklaren, begrijpend lezen en schrijven van zakelijke e-mail/brief, interpunctie) en NaSK (voornamelijk rekenopgaven binnen de verschillende onderwerpen). De leerlingen hebben sinds leerjaar 3 een achterstand in te halen door lesuitval. Hierdoor is nog niet alle stof behandeld en zal hij in de periode vanaf nu tot aan het examen 3 nieuwe onderwerpen moeten behandelen en tegelijk moeten voorbereiden op het examen. J zou hierbij graag extra ondersteund worden. De prioriteit ligt bij NaSK en Nederlands, maar idealiter kan Engels en wiskunde ook meegenomen worden in de begeleiding.
Lisa’s review over les Nederlands
Zowel Jelle als wij als ouders zijn heel blij met de lessen die Claire geeft. Jelles zelfvertrouwen is enorm gegroeid, iets wat we erg waardevol vinden. Ook had hij plezier in de lessen en plande hij ze graag omdat hij merkte dat het hem hielp.