Verbeter je geschiedenis vandaag nog met de beste privé-docenten

Breng het beste in jezelf naar boven dankzij de bewezen persoonlijke aanpak van BijlesHuis

6000+ succesverhalen en lesgevers van:
1. Vertel ons waar je naar op zoek bent
2. Wij zoeken de perfecte docent voor je - gratis!
3. Leer van overal - online of in persoon
Vul je profiel in om ons meer over jezelf te vertellen, opdat wij je optimaal kunnen helpen.
Op basis van wat je ons vertelt matchen onze opleidingsexperts je met de beste docent voor jouw profiel en tijdsindeling.
Bij BijlesHuis weten we hoe belangrijk het is om jouw opleiding in je dagelijks leven te doen passen. Dat is waarom wij het gemakkelijk maken om met jouw docent af te spreken, waar je ook woont.

HEB JE EEN VRAAG?

We helpen je graag verder.

hello@bijleshuis.nl

020 241 03 21

Telefonisch bereikbaar van Ma-Vr: 9u00 - 18u00

Geraldine,

Accountmanager

hello@bijleshuis.nl

020 241 03 21

Telefonisch bereikbaar van

Ma-Vr: 9u00 - 18u00

Enkele van onze geselecteerde lesgevers:

Enkele van onze geselecteerde docenten:

Hoog gewaardeerd door studenten

geschiedenis

Farzanah

IJsselstein

VWO / Gymnasium, Economie en Bedrijfseconomie, Vrije Universiteit Amsterdam

Bijles geschiedenis met Farzanah

Zelf weet ik dat het soms lastig is om ergens uit te komen en dan blijf ik puzzelen. Het puzzelen vind ik erg leuk en het lijkt me daarom ook fijn voor anderen om deze trucjes die ik ken ook te kunnen! Tevens vind ik het leuk om anderen gewoon te helpen. Daarnaast geef ik rustige uitleg.

IJsselstein
Economie en Bedrijfseconomie
VWO / Gymnasium, Vrije Universiteit Amsterdam

geschiedenis

Marta

Utrecht

Bachelor / HBO, Recht, Universiteit Utrecht

Bijles geschiedenis met Marta

Mijn naam is Marta. Ik ben een tweedejaars rechtenstudent. Zelf ben ik leergierig en zou ook graag in de toekomst bij de universiteit willen doceren. Ik vind het leuk om andere mensen te helpen leren, studieplanningen te maken, motivatie te geven enz. Bovendien heb ik al ervaring met bijles geven en huiswerkbegeleiding. Ik word enthousiast als ik over het Recht, Geschiedenis, Filosofie, cultuur enz. spreek. Daarom zou ik graag bijles daarover willen geven, om mijn enthousiasme en kennis aan anderen door te geven. Daarnaast zou ik ook bijles Spaans kunnen geven, omdat Spaans mijn moedertaal is.

Utrecht
Recht
Bachelor / HBO, Universiteit Utrecht

geschiedenis

Marlijn

Utrecht

Bijles geschiedenis met Marlijn

Sinds ik vorig jaar eigenlijk per toeval in een functie terecht kwam waarbinnen ik intensief met kinderen werkte (in de functie kinderbegeleidster, met kinderen van 7 t/m 16 jaar), zie ik mezelf helemaal doorgroeien binnen educatie. Ik heb ontdekt hoe ontzettend leuk ik kinderen vind en hoe gemakkelijk ik ze eigenlijk kan enthousiasmeren, voor wat dan ook. Bij elk kind kun je wel knoppen vinden, waarmee je hun zelfvertrouwen aanzet en je ze trots maakt op iets dat ze gedaan hebben. Op het moment vind ik die knoppen onder andere regelmatig tijdens het geven van creatieve workshops op verschillende basisscholen en middelbare scholen, maar ook tijdens bezoekjes als vrijwillig coördinator bij de VoorleesExpress, een initatief om door middel van voorlezen de taalontwikkeling bij kinderen te stimuleren. Ik heb het idee dat ik kinderen met verschillende karaktereigenschappen goed aanvoel. Daarnaast haal ik er enorm veel energie uit om ze wat te leren.

Utrecht

geschiedenis

Faye

Utrecht

Bijles geschiedenis met Faye

Bijles geven lijkt me een goed begin voor zowel mij als degene die ik mag helpen. Mijn droombaan is het maken van geschiedenisboeken zonder eurocentrisme en op een manier waarop geschiedenis weer leuk wordt. Ik denk dat het begrijpen van je geschiedenis, de maatschappij waarin je leeft en de wereld waarop je je begeeft belangrijk is voor je eigen leven, maar ook voor het begrijpen welke effecten bepaalde keuzes op de maatschappij hebben. Zelf vond ik de vakken Geschiedenis, Maatschappijleer en Aardrijkskunde waanzinnig leuk en mijn passie ligt daar nog steeds. Ook vind ik het leuk om informatie over te brengen en te delen, zo wordt mijn samenvatting voor Aardrijkskunde jaren later nog steeds gebruikt door broertjes en zusjes van mensen uit mijn examenjaar. Ik heb geduld als iemand iets niet snapt en ik ben bereid het op alle mogelijke manieren uit te leggen.

Utrecht

geschiedenis

Mark

Utrecht

VWO / Gymnasium, Hogeschool lerarenopleiding, Hogeschool Utrecht

Bijles geschiedenis met Mark

Ik studeer voor docent geschiedenis en ik sta zelf regelmatig voor mijn stages voor de klas. Ik wil graag mijn vakkennis uitbreiden door bijles te geven, daarnaast wil ik mijn gehele werkervaring op het vakdidactische gebied en op het gebied van omgaan met kinderen/jong volwassenen uitbreiden. Bijles geven vind ik extra leuk, omdat ik denk dat dit voor een docent meer voldoening zal geven, omdat je juist heel dicht op de vooruitgang van een leerling zit, heb je hier meer zicht op, waardoor je de leerling beter de juiste richting op kan sturen en er zo voor kan zorgen dat de vooruitgang zo optimaal mogelijk blijft. Ik ben van mening dat leerlingen veel kunnen leren van een (bijles)docent, maar ik denk dat dit minstens net zo goed andersom mogelijk is. De wereld is groot en een docent is ook niet alles wetend, maar een docent kan je wel in de juiste richting helpen in de wereld. De juiste richting in zowel het opdoen van kennis, als in het nadenken over jezelf en je omgeving. Daarom vind ik het leuk en leerzaam om les te geven, zowel voor de klas, als aan een uniek individu.

Utrecht
Hogeschool lerarenopleiding
VWO / Gymnasium, Hogeschool Utrecht

geschiedenis

Jan-Willem

Utrecht

Bijles geschiedenis met Jan-Willem

Ik wil bijles geven omdat dit mij de gelegenheid geeft mijn kennis te delen. Ik ben in het bezit van een M.A. en een grote algemene kennis en ik weet gemakkelijk verschillende disciplines met elkaar te verbinden. De technische kant van mijn onderwijs richt zich op pakkend samenvatten; gestructureerd schrijven en het zorgvuldig verwijzen naar aangehaalde bronnen. Dit zijn echter slechts hulpmiddelen die ervoor moeten zorgen dat de leerling zelfstandig kan redeneren. Mijn visie is ervoor te zorgen dat de leerling een kritische maar betrokken burger wordt.

Utrecht

geschiedenis

Gerarda

Utrecht

Bijles geschiedenis met Gerarda

Het leuke aan bijles geven is dat je mensen echt kunt helpen. Ik hou zelf erg van kennis en studeren. Wiskunde B, bijvoorbeeld, is voor mij als puzzelen. Manieren bedenken voor mensen om de stof zich eigen te kunnen maken, de interesse ervan wekken zodat ze het leren leuk vinden en het meer vanzelf gaat. Ook in de andere vakken dan wiskunde B kan ik bijles geven. Meer met mensen willen doen is ook de reden dat ik gestopt ben met mijn werk als ingenieur. Alleen maar met techniek bezig zijn gaf mij niet genoeg voldoening.

Utrecht

geschiedenis

Céline

Utrecht

Bachelor / HBO, Ik studeer Rechtsgeleerdheid en Liberal Arts and Sciences (twee bacheloropleidingen tegelijkertijd), Universiteit Utrecht

Bijles geschiedenis met Céline

In mijn omgeving heb ik gezien hoeveel positieve invloed huiswerkbegeleiders en bijlesdocenten kunnen hebben op de cijfers van leerlingen. Ik zou graag onderdeel hiervan willen uitmaken en leerlingen helpen met de moeilijkheden die zij ervaren in diverse vakken. De combinatie van mijn kennis (ik ben geslaagd met een 7.8 gemiddeld op het Gymnasium) en mijn sociale karakter maakt mij een goede begeleider op het gebied van school. Ik vind het leuk om te werken met kinderen en zie het als een uitdaging zo goed mogelijk een proces of theorie uit te leggen.

Utrecht
Ik studeer Rechtsgeleerdheid en Liberal Arts and Sciences (twee bacheloropleidingen tegelijkertijd)
Bachelor / HBO, Universiteit Utrecht

geschiedenis

Marloes

Utrecht

Bijles geschiedenis met Marloes

Op de middelbare school waren Grieks en Latijn mijn favoriete vakken. Het vertalen ging me goed af, maar ik had er vooral ook ontzettend veel plezier in. Omdat ik er niet mijn studie van wilde maken, maar wel nog graag met deze talen bezig wilde zijn na de middelbare school, besloot ik om bijles te gaan geven! Ik vind het leuk om anderen iets te leren, mensen te helpen en resultaat te zien. Mijn interesse in talen, culturen en kunst blijkt daarnaast uit de studie die ik doe (Taal- en Cultuurstudies, met de hoofdrichting Oude Kunst). Naast Grieks en Latijn kan ik ook bijles geven in Nederlands, Engels, Frans en (kunst)geschiedenis, en basisschoolleerlingen helpen met taal en rekenen.

Utrecht

geschiedenis

Laura

Utrecht

Bijles geschiedenis met Laura

Het plezier dat ik heb in studeren, wil ik graag overbrengen op anderen. Ik studeer nu Wijsbegeerte en het lijkt me leuk om mensen net zo enthousiast te maken over filosofie als ik ben. Naast filosofie heb ik ook een grote interesse voor geschiedenis, waar ik een minor volg. Ook lijkt het me leuk om bijles te geven in Nederlands, omdat ik veel essays moet schrijven en ik mensen graag wil helpen hun schrijfvaardigheid te verbeteren. Op de middelbare school heb ik al wel eens bijles gegeven, maar daar was ik mee gestopt toen ik ging studeren. Het lijkt me leuk om bijles te geven en anderen verder te helpen.

Utrecht