Bijles Nederlands in Ten Boer

Verbeter je Nederlands vandaag nog met de beste privé-docenten. Breng het beste in jezelf naar boven dankzij de bewezen persoonlijke aanpak van BijlesHuis

8000+ succesverhalen en bijlesdocenten van:
1. Vertel ons waar je naar op zoek bent
2. Wij zoeken de perfecte docent voor je - gratis!
3. Leer van overal - online of in persoon
Vul je profiel in om ons meer over jezelf te vertellen, opdat wij je optimaal kunnen helpen.
Op basis van wat je ons vertelt matchen onze opleidingsexperts je met de beste docent voor jouw profiel en tijdsindeling.
Bij BijlesHuis weten we hoe belangrijk het is om jouw opleiding in je dagelijks leven te doen passen. Dat is waarom wij het gemakkelijk maken om met jouw docent af te spreken, waar je ook woont.

HEB JE EEN VRAAG?

We helpen je graag verder.

hello@bijleshuis.nl

020 241 03 21

Telefonisch bereikbaar van Ma-Vr: 9u00 - 18u00

Geraldine,

Accountmanager

hello@bijleshuis.nl

020 241 03 21

Telefonisch bereikbaar van

Ma-Vr: 9u00 - 18u00

Enkele van onze geselecteerde bijlesdocenten:

Enkele van onze geselecteerde docenten:

Hoog gewaardeerd door studenten

Nederlands

Lah Tascha

Groningen

Bachelor / HBO

Rijksuniversiteit Groningen

Geneeskunde

Bijles Nederlands met Lah Tascha

Geneeskundestudent. Ik was vroeger zo'n wonderkindje en een perfectionist, totdat ik opeens écht dingen moest leren. Na vallen komt gelukkig opstaan.

Groningen
Geneeskunde
Bachelor / HBO, Rijksuniversiteit Groningen

Nederlands

Esther

Groningen

Master / WO

Rijksuniversiteit Groningen

Multilingualism

Bijles Nederlands met Esther

Esther haalde een Bachelor Franse Taal en Cultuur en een Master Toegepaste Taalwetenschap. Momenteel werkt ze in de thuiszorg en doet transcripties en bijlessen Frans en Engels in bijberoep. Ook voor scriptiebegeleidingen ben je bij Ester aan het juiste adres!

Groningen
Multilingualism
Master / WO, Rijksuniversiteit Groningen

Nederlands

Willem

Groningen

Master / WO

Rijksuniversiteit Groningen

Nederlandse Taal en Cultuur

Bijles Nederlands met Willem

Na mijn Masterdiploma Nederlandse Taal en Cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen te hebben behaald, ben ik enkele jaren werkzaam geweest bij verschillende organisaties in de uitgeefwereld. Hoewel taal en tekst mijn interesse hebben, ging het monotone, statische en weinig uitdagende karakter van het werk mij in de loop der tijd steeds meer tegenstaan. Ook miste ik de omgang met mensen en het gevoel iets belangrijks of nuttigs te doen, waardoor ik onvoldoende bevrediging uit mijn werk haalde. In eerste instantie heb ik dit ondervangen door mezelf naast mijn werk in te zetten als vrijwilliger voor enkele sociaal-maatschappelijke organisaties, evenals het uitvoeren van uiteenlopende journalistieke of culturele activiteiten. Onlangs heb ik besloten mijn vaste baan op te zeggen en mij meer te richten op werk dat ik leuk en belangrijk vind, waardoor ik bij een aantal projecten betrokken ben als zelfstandige of externe medewerker. Ik ben echter op zoek naar een aanvullende, gestructureerde baan waarin ik iets van mijn brede interesse, creativiteit en waarden kwijt kan, en ik denk dat het begeleiden en ondersteunen van scholieren met hun huiswerk hier goed bij aan zal sluiten. Hoewel ik vooralsnog geen lerarenopleiding heb gevolgd (maar dit wel overwogen) en geen directe ervaring heb in het werken met scholieren, heeft het onderwijs altijd mijn interesse gehad. Dit blijkt ook uit mijn recente vrijwilligersbanen: voor Vluchtelingenwerk heb ik in de rol van taal- alsook jobcoach meerdere cursisten ondersteund bij hun inburgeringsexamen en het vinden van een passende opleiding of werk. Sinds dit schooljaar ben ik ook actief als klassenassistent in een gevorderde taalgroep. Door de begeleiding van deze soms complexe, maar boeiende en diverse mensen heb ik veel geleerd, en het contact en de dankbaarheid, alsook het zien van de vorderingen van de cursisten, bezorgen mij veel lof en waardering. Dit geldt ook voor de leesclub voor NT2-sprekers in de bibliotheek, waarbij ik de deelnemers help hun woordenschat, uitspraak en tekstbegrip te verbeteren en mijn passie voor lezen en literatuur met hen kan delen. In beide vrijwilligersbanen is het educatieniveau echter niet al te hoog, en het lijkt me dan ook een mooie uitdaging om de middelbare scholieren te helpen met complexere leerstof, ook omdat ik als leerling zelf graag uitgedaagd en geprikkeld werd. Als scholier heb ik een bèta-profiel gedaan, en als student een alfastudie, dus ik ben in dat kader breed inzetbaar. Maatschappelijke vakken als aardrijkskunde en geschiedenis hebben ook mijn bovengemiddelde interesse. Dit bleek ook tijdens mijn baan als (ICT-)redacteur bij Noordhoff Uitgevers, waar ik aan de verbetering van meerdere lesmethodes heb gewerkt, waaronder BuiteNLand (aardrijkskunde) Getal & Ruimte (wiskunde) en Nieuw Nederlands. Sinds een jaar heb ik ook enige ervaring in de omgang met middelbare scholieren, en wel als vrijwilliger voor het Discriminatiemeldpunt Groningen: een sympathieke organisatie die een maatschappelijk verhaal uitdraagt waar ik mij goed in kan vinden en dit op een speelse, open en constructieve manier tracht over te brengen aan hoofdzakelijk jongeren. In deze rol heb ik verschillende mbo’s en middelbare scholen bezocht om voorlichtingen te geven en op een positieve manier het gesprek aan te gaan met de leerlingen over intermenselijke kwesties als racisme, seksualiteit, uitsluiting en vooroordelen. De reacties hierop zijn veelal positief, en het contact met de scholieren en de kans hen iets mee te geven, bezorgt mij veel genoegen. Zoals u in mijn cv zult zien, heb ik een brede interesse en ervaring met zeer diverse soorten werkzaamheden. Daarnaast beschik ik over een grote algemene kennis en ben ik een snelle leerling, mede dankzij mijn overmatig leesgedrag en goede geheugen. Daarnaast werk ik erg nauwkeurig, planmatig en met veel discipline en enthousiasme. Het lijkt me waardevol en leuk om deze vaardigheden over te brengen op jongeren en hen te ondersteunen om betere resultaten te halen, en ze dingen te leren waar ze hun leven lang plezier van zullen hebben.

Groningen
Nederlandse Taal en Cultuur
Master / WO, Rijksuniversiteit Groningen

Nederlands

Sietske

Groningen

Bachelor / HBO

rijksuniversiteit Groningen

Bachelor psychologie

Bijles Nederlands met Sietske

Hallo, ik ben Sietske, 21 jaar oud en ik studeer psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik ben rustig, sociaal en geduldig. Ik geef graag bijles, omdat ik wil helpen bij het geven van structuur en het maken van een overzicht van de te bestuderen stof. Ik weet hoe lastig het is om een vak te volgen waarbij de stof niet helemaal duidelijk is. Het is leuk om hierbij te helpen, door een duidelijk overzicht van de stof te geven en rustig de stof door te lopen.

Groningen
Bachelor psychologie
Bachelor / HBO, rijksuniversiteit Groningen

Nederlands

Merel

Groningen

Bachelor / HBO

rijksuniversiteit Groningen

Bijles Nederlands met Merel

Ik heb al lange tijd zelfstandig bijles gegeven. Dit ging mij goed af. Ik zet mij nu dus ook met veel plezier in voor de leerlingen van BijlesHuis!

Groningen
Bachelor / HBO, rijksuniversiteit Groningen

Nederlands

Bente

Groningen

Bachelor / HBO

Hogeschool Rotterdam

HBO-V

Bijles Nederlands met Bente

Ik vind lesgeven en uitleggen erg leuk en draag graag mijn kennis over. Daarnaast vind ik het een uitdaging om studenten/ scholieren dingen zelf uit te laten zoeken en hen te begeleiden hoe zij dit zo goed mogelijk kunnen doen.

Groningen
HBO-V
Bachelor / HBO, Hogeschool Rotterdam

Nederlands

Dorine

Groningen

Bachelor / HBO

rijksuniversiteit Groningen

Bijles Nederlands met Dorine

Ik doe de reguliere master Grieks en Latijn, maar ik overweeg docent te worden. Ik heb succesvol een eerste stage als docent afgerond, en dat is me goed bevallen. Ik heb ook al eerder bijles gegeven, en ik vind het altijd erg leuk om leerlingen te helpen de stof te begrijpen.

Groningen
Bachelor / HBO, rijksuniversiteit Groningen

Nederlands

Alexandra

Groningen

Bijles Nederlands met Alexandra

Mijn naam is Alexandra Tempelman, ik ben 21 jaar en sinds augustus heb ik mijn bachelor Psychologie behaald. Naar mijn mening ben ik een goede begeleider omdat ik zelf toch wel een studiebol ben. Ik ben een enorme planner en eigenlijk altijd een week voor mijn toetsen/tentamens al klaar met leren. Gelukkig ben ik daarnaast ook sociaal. Ik kan me goed verplaatsen in anderen en zal voor elke individu de beste manier van leren proberen te vinden. Verder heb ik een erg brede interesse; op de middelbare school volgde ik al een dubbel profiel en op de universiteit heb ik naast mijn bachelor Psychologie ook een propedeuse behaald bij Bedrijfskunde en vakken van Rechten gevolgd. Dit omdat Psychologie alleen me niet genoeg uitdaging gaf en ik toch wel heel erg de bèta kant miste. Zo heb ik er ook over nagedacht om Wiskunde te gaan studeren. Tenslotte ben ik erg veel beschikbaar. Het lijkt me al met al een super leuke uitdaging!

Groningen

Nederlands

Paulien

Groningen

Bijles Nederlands met Paulien

Ik geef bijles in de vakken: Biologie, Wiskunde B, Scheikunde, Engels en Nederlands. Vroeger, toen ik zelf nog op de middelbare school zat, heb ik vaker bijles gegeven. Ik vind het erg leuk om anderen te motiveren en om te zien dat ze vooruit gang boeken door mijn hulp. Ook ben ik goed in het uitleggen van stof in andere woorden zodat de ander het beter begrijpt.

Groningen

Nederlands

Nathalie

Groningen

Bijles Nederlands met Nathalie

Ik geef graag bijles, omdat ik dit al tijdens mijn studie heb gedaan en dit aan beide kanten goed beviel. Ik heb een zwaar dyslectische jongen geholpen met Spaans, Duits, Frans, Engels en Nederlands. Hij zat in de brede brugklas. Op dit moment help ik een vluchteling met haar Nederlands, iets wat ik erg leuk vind om te doen. Ik heb Taalwetenschap gestudeerd en heb hier ook vakken over didactiek gehad.

Groningen